Wat is de inhoud van de maatbekers voor de broodbakmachine?

Ik heb een AFK broodbakmachine gekregen.
Nu zitten er geen maatbeker bij en ook geen maatlepel.
In de beschrijving staat alleen dat er 'een maatbeker' in hoort, of een halve maatbeker.
Weet iemand wat de hoeveelheid is van de maatbeker en de maatlepel van de AFK broodbakmachine?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
3K

Antwoorden (1)

De maatbeker van de AFK BM-2 is gebaseerd op een Amerikaanse cup. Zo'n cup
wordt gevuld met 8 fluid ounces, en dat staat gelijk aan 236.5 gram water.
De maatlepel bestaat uit een gecombineerde eetlepel met inhoud van 15 ml en theelepel met inhoud van 5 ml. Die maatlepels zijn bij iedere kookwinkel te koop. Cups zijn trouwens ook te koop bij kookwinkels. Maar je kunt beter afwegen.
Amadea